Måndag 22/1: Våra f.d. skuruiter i Damligan och Basketettan i helgen

Våra f.d skuruiter var i farten i helgen. Så här gick det:


Det blev en stabil vinst när 08 mötte Umeå Comets på lördagkvällen.
Segern skrevs till 59-77 och det var aldrig riktigt jämnt.




Umeå hängde med hyfsat i inledningen men starkt skytte av

Sandra Ngoie  och Agnes Nordström gav 08 ett försprång.
Sandra fortsatte att storspela i andra perioden och var i halvlek

bästa poänggörare  med 13 poäng på 100%igt skytte.

Umeå gjorde några ryck i den treje perioden men 08 svarade hela

tiden.  Amy Mohr gjorde som vanligt lite som hon ville men kollegan
Pam Rosanio hölls på för henne mycket låga 6 poäng.
Fantastiskt försvarsspel av Kadidja Andersson som dock hade en

sämre dag framåt.

Bäst på planen även denna match var
Agnes Nordström som är i lysande form: 23 poäng, 8 returer
Martina Stålvant som vanligt bra med 12 poäng, 6 returer.
Anna Österman 7 poäng, 5 returer, 17 min speltid.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Helena o Anna H var i Luleå och vann med sitt Sundsvall 108-78.
Helena gjorde 3p. tog 1 st retur och spelade 20 minuter
Anna H 19 p. 8 r 38 min 8 min speltid.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


EOS spelade mot Norrköping i Eoshallen ock vann med 58-52.
Sanna tog 2 returer och spelade 9 minuter.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Lidingö förlorade mot Fryshuset men behåller ledningen i basket-

ettan.
Sara 5p, 1r och spelade 12 min.
Millo 14p, 2r och spelade 21 min.


Bra kämpat alla!


Hejar Touren




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0